07 octombrie 2014

Felicitari! Ati reusit sa va bateti joc de timpul meu




A venit toamna. Se vede! Nu ma refer doar la vremea de-afara, ci la faptul ca au inceput sa apara foarte multe evenimente de presa. In domeniul nostru sunt doua parti ale anului foarte incarcate: primavara si toamna.

Astazi am fost invitat la un eveniment care anunta intrarea pe piata locala a unui jucator polonez specializat in comercializarea de electronice, de la echipamente audio-video si pana la smartphone-uri si, mai nou, tablete. Este vorba despre firma Kruger&Matz, companie care astazi si-a anuntat in mod oficial prezenta in Romania, dar si lansarea unui nou telefon mobil (smartphone) si a unei tablete echipata cu Windows Phone.

Brandul Kruger&Matz nu se pozitioneaza ca unul high-end, ci mai degraba ca unul destinat maselor, asta si deoarece vor aduce pe piata telefoane mobile cu preturi cuprinse intre 300 si 800 de lei, cumva pe segmentul pe care mai activeaza cativa jucatori locali precum Allview, Evolio sau Eboda.

Problema este insa ca timp de mai bine de o ora am stat la masa ascultand un discurs pompos al sefului companiei poloneze venit in Romania, care ne explica cu lux de amanunte teoria sexului in marketing si care sunt mijloacele prin care el poate fi aplicat in publicitate, PR si alte soiuri de relatii. Ca sa nu mai zic de faptul ca omul, proprietar al unei firme care va vinde in Romania telefoane mobile spunea: “Daca vreti telefoane de calitate atunci cumparati un Samsung sau un Apple. Insa noi vindem pur si simplu un telefon mobil la care vorbesti si care este actual. De ce sa dai inca 500 de euro in plus pe un astfel de dispozitiv cand de banii astia iti poti duce gagica in vacanta intr-o tara straina”. Whaaaat? Seful companiei a zis asta? Pe bune? DA! Are you fucking crazy or you are just fucking nuts?

Oricum pe mine m-a pierdut din secunda doi in care a inceput sa filozofeze pe tema sexului. A fost totusi amuzanta atmosfera. Toti oamenii de presa prezenti la eveniment chicoteau, de la bloggeri la ziaristi. Au urmat o serie de declaratii despre viziunea lui despre brand, despre cum vrea el sa revolutioneze piata IT si cum Steve Jobs si bla bla bla…. Detalii inutile. A fost, cred, cel mai prost eveniment la care am fost invitat vreodata si nu mi-e rusine sa o recunosc, asta pentru ca in peste trei ani de presa am tot mers la astfel de intalniri. Unele reusite, altele mai putin, dar asta e in top!

A existat o sesiune de Q&A in care si-au anuntat planurile pe piata locala: cica vor sa vanda la jumatate din cat vand in Polonia. Really? 5.000 de smartphone-uri pe luna si 2.500 de tablete tot in acelasi interval. Mult succes, domnilor!

Pai mai copii…voi cand va ocupati de lansarea unui brand in Romania nu sfatuiti omul sa aiba un discurs actual, de interes pentru publicul din sala? Voi credeti ca sexul este atat de amuzant chiar in orice imprejurare? Eu stiam ca sexul se face, nu se discuta.


PS: N-am sa scriu nimic de la eveniment pentru ca nu am ce. Asta e tot! Pe data viitoare!

In imagine: Michal Leszek, creatorul din spatele Kruger&Matz

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu