19 octombrie 2014

Vrei sa slabesti? Eu am reusit si ma simt foarte bine...





Am inceput deja de cateva saptamani "o dieta" in care am redus la minimum consumul de produse din panificatie (paine, pateuri de orice fel) dar si a pastelor, spaghetelor, ca sa nu mai aduc in discutie si de bauturile racoritoare cu extrem de mult zahar.


Simteam ca in fiecare zi dupa-amiaza sunt balonat, iar reticenta in a recurge la tratamente medicamentoase m-a facut sa renunt la anumite alimente care am crezut eu ca nu imi fac bine. M-am documentat un pic pe internet, am mai intrebat printre prieteni si intr-o zi am decis sa renunt la a mai manca paine dimineata, la micul dejun. Am scos-o practic de tot din alimentatie!

O data cu painea am renuntat si la alte produse asociate acesteia, deci practic am eliminat complet din alimentatie faina si produsele care contin gluten din grau. E drept ca ar mai fi multe de pus in ordine in ceea ce priveste dieta.

De exemplu gasesti foarte greu anumite alimente care sa nu contina faina. In cazul meu faina din grau este un inamic. Si este ciudat, asta pentru ca pana sa intru in facultate nu aveam probleme de acest gen, dar probabil consumul excesiv (dimineata, pranz, seara) a declansat ceva in organism. Si nu sunt singurul. Internetul abunda in bloguri, site-uri, chiar forumuri de specialitate care vorbesc si trateaza problema glutenului din grau. Este posibil ca si calitatea fainii de la noi sa se fi schimbat in ultimii ani, nu zic nu.

Ideea este ca sunt ceva mai bine de opt saptamani de cand am renuntat si am dat jos cinci kilograme, poate ajutat intr-o anumita masura si de mersul zilnic pe trotineta, la birou si la diferite intalniri sau evenimente.

Painea ingrasa. La fel si merdenelele, pateurile,pizza, si toate celelalte produse care au la baza faina. Indiferent daca faina este neagra, de secara, integrala sau alba, e tot acelasi drac. De-a lungul timpului am schimbat alimentatia, migrand de la paine din faina alba, la paine din faina neagra sau integrala. E drept ca painea din faina integrala este mai buna, mai gustoasa si mai "sanatoasa" decat cea alba, dar, in cazul meu, avea acelasi efect.

De peste doua luni ma simt din nou bine, iar rezultatele sunt evidente.

Cu ce am inlocuit painea?

In loc de paine mananc acum tartine / raclete de orez. Se gasesc in comert, unele au gust bun, altele nu. O sa revin cu un articol separat pe tema aceasta. Deocamdata din lista nici prea scurta nici prea lunga am identificat trei tipuri de tartine de orez care imi plac: unele se gasesc in LIDL, altele in Kaufland, si unele, cu un pret ceva mai piperat, in reteaua magazinelor Naturalia, dar despre ele intr-un articol separat.

Tartinele din orez le mananc mai ales dimineata, la micul dejun, care in prezent este compus din branzeturi, cascaval, ceva dulceata sau magiun si crema de ciocolata cu alune.

Desi unora gustul tartinelor poate la inceput li se va parea din plastic, in combinatie cu anumite alimente merge de minune. Mie imi place sa le mananc cu salata de vinete sau zacusca de vinete, ori cu branza de burduf, dar chiar si cu pate de ficat merg bine. La pateul de ficat este mai dificil de gasit fara gluten, dar cu putina rabdare se gaseste si in marile magazine de la noi.

Unde gasesti alimente fara gluten?

Aici e problema! Magazinele specializate importa multe produse ceea ce face ca pretul lor sa fie extrem de piperat. Dar nici in magazinele mari de la noi nu mi-e rusine. Insa cu ceva atentie la ce scrie pe eticheta iti poti da singur seama daca sunt sau nu potrivite. Eu din ce am testat pana acum in reteaua celor de la LIDL etichetarea se face corespunzator si pe acestea noteaza daca au sau nu gluten. 

Renuntarea la paine este un inceput pentru a scapa in greutate si pentru a aborda un alt stil de viata. Pe lume exista atatea tipuri de oameni care recurg la atatea tipuri de diete - unii renunta la carne, altii la lactate, altii la gluten, pana la urma fiecare organism este construit intr-un anumit fel. 

Mesajul meu se adreseaza in special celor care au probleme legate de digestie si de balonare si de faptul ca medicii nutritionisti de multe ori iti prescriu o lista de alimente pe care sa o eviti, dar care nu intotdeauna se potriveste pe individ. Daca dupa ce medicul nutritionist ti-a recomandat sa renunti la alimente acide si tu inca ai probleme cu balonarea incearca timp de o saptamana sau doua saptamani sa renunti la paine si produse asociate pe baza de faina din grau (gluten). Si daca te simti mai bine atunci textul de mai sus a ajutat. 

E important totusi sa consulti un medic. Dar sa fie unul competent! Exista si teste pentru identificarea intolerantei la gluten. Daca te simti mai bine sa stii nu tolerez glutenul, atunci fa-l! Eu nu l-am facut pentru ca la mine rezultatul a fost exact la ce ma asteptam. Sa ma simt bine!

Pana data viitoare mancati sanatos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu