26 iulie 2015

La Raci, draci si alte soiuri de dubiosenii: experienta pescareasca pe malul lacului Herastrau




Este ceva timp de cand am vrut sa mergem La Raci (cunoscuta anterior sub denumirea de Taverna Racilor Herastrau). Si asta pentru ca am citit in multe locuri ca aici se mananca in primul rand raci, dar exista si o varietate de alte specialitati din peste si chiar simteam nevoia de o schimbare.

Am facut o rezervare pentru doua persoane cu vedere direct spre lac. Ceea ce pot sa spun este ca pozitionarea a fost foarte buna. Un peisaj de vis din orice loc l-ai fi privit, mai ales ca la un moment dat a aparut si soarele - un apus superb, ca in povesti, dupa cum o sa se vada si in imaginile de mai jos.






Intrucat nu suntem mari cunoscatori in produse pescaresti si nici nu ne dam in vant dupa ele si am luat experienta ca pe o provocare ne-a luat ceva pana cand ne-am hotarat ce sa comandam. Am vazut in meniu ca foarte multe specialitati erau pane, adica trase prin faina, ceea ce pentru mine era din start un inconvenient - asa ca am analizat mai bine meniul.

Eram curiosi sa testam racii, dar la fel de sceptici ca nu care cumva sa nu ne placa - asa ca am intrebat pe cineva din local cum sunt. Ni s-a explicat ca au un gust dulce si pe scurt cum se mananca.

Initial mi-au facut cu ochiul crevetii inveliti in fir de cartofi, dar erau numai cinci la portie si am zis ca nu-s pe saturate. Ana, pofticioasa din fire, a zis ca daca tot va fi o experienta, atunci o experienta sa fie si a comandat un platou cu "dubiosenii" - multe pane, dar contineau, printre altele, si crevetii la care am poftit in prima faza. Eu am optat pentru portia de raci. De baut eu am luat o bere, iar Ana o limonada cu rodie.

Intai au venit bauturile. Berea e bere, n-ai ce altceva sa spui, am luat un Staropramen la 0,5 litri (9 lei). Ana si-a comandat o limonada cu rodie care a venit la o carafa de 500 ml. Am gustat-o si nu mi s-a parut grozava. Era foarte dulce, iar gustul de rodie parca se pierdea din cauza dulcetii. Imi amintesc de o experienta recenta la Trattoria Buongiorno unde am incercat o limonada cu rodie si care a fost absolut dementiala. Asta mie nu mi-a placut. Si a costat si 19 lei. Cam mult!



Nu a trecut foarte mult timp si au venit si ciudatenile. Cred ca 20 de minute am asteptat si erau in fata, gata de abordare. Doar ca nu stiam cum sa procedez, asa ca am cerut sfatul chelnerului. Ma asteptam ca din raci sa inteleg mai mult, chiar daca portia cantarea cam jumatate de kilogram, dar nu, se manca doar partea din spate si o mica parte din clesti. Gustul este intr-adevar dulceag si pastreaza acea aroma pescareasca. Portia a fost servita alaturi de un sos de iaurt cu usturoi, iar tot platoul a costat 35 de lei.



Ana a fost mai inspirata de data asta. A comandat un platou mai mare cu tot soiul de produse din peste - de la midii pane, somon pane, pana la crevetii inveliti in cartof sau calamari cu garnitura de cartofi prajiti si salata. Era clar un platou pentru doua persoane, dar a procedat cel mai bine asa pentru ca am avut amandoi ocazia sa testam si sa vedem ce ne place si ce nu. Platoul a fost 60 de lei.



Pai bun...si merita? Am mers chititi sa ne satisfacem o pofta mai veche, asa ca nu ne-a parut rau. Eu unul, pentru ca am testat prima data in viata mea raci mi-am pus o dorita. Sa nu mai iau niciodata raci! Nu m-au impresionat, erau greu de mancat si nu intelegeam mai nimic din ei. In schimb mi-au placut la nebunie crevetii inveliti in cartofi pentru care voi reveni cu siguranta La Raci.

Locatia este absolut superba!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu